Miriam Klamer-Hoogma

Ik liep echter zelf ook vaak leeg in die tijd. Ik raakte steeds weer overprikkeld en leefde ‘van buiten naar binnen’. Ik wist toen nog niet dat dit met hoogsensitiviteit te maken had.

Ik werd daarna onderwijsadviseur en lerarenopleider. Als docent pedagogiek op de Pabo (HvA) begeleidde ik aankomende leraren en gaf ik o.a. les over gedrag, sociaal emotioneel leren, kindermishandeling en rouwverwerking. Ik schreef ook studieboeken voor de Pabo.

Sinds 1997 ben ik mij op spiritueel gebied steeds meer gaan ontwikkelen. Eerst via cursussen in Reiki en Universele Energie met mijn man Joep en met meditatie, mindfulness en yin yoga. De roep om mijzelf te verbinden met wie ik werkelijk ben werd steeds groter en zodoende kwam ik terecht bij de opleiding Holistisch gezins- en kindertherapie. Daar had ik direct het gevoel ‘thuis te komen’ en kon ik mijn intuïtie in combinatie met mijn ratio verder verdiepen. Het geleerde kon ik meteen toepassen in mijn gezin met drie hoogsensitieve nieuwetijdskinderen en in mijn werk. Dit is wat ik het liefste doe voelde ik onmiddellijk: mensen begeleiden bij bewustwordingsprocessen. Bij processen van heel-wording. Mijn hart werd heel blij!

Samen met Joep en Nicole, de oprichtster van het Nieuwetijdscentrum, hebben we een droom: een nieuwe vorm van onderwijs neerzetten, gericht op verbinding met jeZelf en alles wat leeft, vanuit eenheidsbewustzijn. We hebben gemerkt dat veel kinderen van deze tijd niet zichZelf kunnen ontwikkelen in een op angst- en prestatiesgericht systeem. Zij voelen dat zij iets anders nodig hebben om hun werkelijke zelf uit te kunnen drukken en tot creatie te kunnen komen. Zij hebben leraren nodig die met open hart en ziel lesgeven, waarbij elk kind zich gezien en gehoord voelt en volledig zichzelf mag zijn.

Deze droom heeft geleid tot de opleiding Holistisch Lesgeven.

Holistische leerKrachten begeleiden nieuwetijdskinderen in hun weg van Zelfbesef naar Zelfrealisatie. Hoogsensitiviteit wordt daarbij als kracht ingezet: je kunt kinderen goed aanvoelen en krijgt tools om je sensitiviteit verder te ontwikkelen. Kinderen gaan ook zelf hun CreatieKracht ontdekken en vinden het weer fijn om naar school te gaan. Psycho educatie, meditatie, mindfulness, yoga (wij noemen dit helend spelen) maken onderdeel uit van het holistisch onderwijs. Het is dus gericht op de mentale, emotionele, fysieke en spirituele ontwikkeling van het kind.

Daarnaast ben ik hoofddocent bij de opleiding Holistisch gezins- en kindertherapie. Kortom: Holistisch Lesgeven & Holistische therapie voor kinderen, volwassenen en leraren van de nieuwe tijd.

Voor nog meer info zie mijn CV.

 

Miriam Klamer-Hoogma