Verbinding
met jeZelf
Verbinding
met jeZelf
Verbinding met jeZelf en vandaar uit de verbinding met de ander.
Het kind
is niet zijn gedrag
Het kind
is niet zijn gedrag
Onder ieder gedrag zit een behoefte. Wat heeft jouw (innerlijk) kind nodig?
Holistische
benadering en aanpak
Holistische
benadering en aanpak
Aanpak op fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel niveau.

Lesonderwerpen

De lesonderwerpen tweejarige opleiding holistisch gezins en kindertherapie

zijn verdeeld als volgt:

  • De lesonderwerpen van het eerste lesjaar staan in het teken van het werken aan jezelf (Innerlijk kindwerk) voor de Verbindng met jeZelf, met meteen een vertaalslag naar de begeleiding van nieuwetijdskinderen en hun ouders
  • Bij de lesonderwerpen van het tweede lesjaar komt de therapeutische vorming aan de orde
  • Deze lesjaren zijn weer onderverdeeld in diverse lesblokken

 

1e JAAR  VERBINDING MET JEZELF

BLOK 1.    Kinderen van deze tijd

Les 1.              Kennismaking / “Ik ben collage”
Les 2.              Kinderen, jongeren en volwassenen van deze tijd /  kind in jezelf
Les 3.              Nieuwe Tijd /  kinderen van deze tijd  / HSP

BLOK 2.    Gespreksvoering  / communicatie

Les 4.              Gespreksvoering algemeen / NLP / vanuit gevoel / intuïtie
Les 5.              Gespreksvoering algemeen / Verbinding in beeld met poppetjes
Les 6.              Gespreksvoering algemeen / kennismaking / intake
Les 7.              Emoties, gevoelens en spanningen / lichaamsbewustzijn verwerken en onderbuik ademhaling (=gevoelsvragen)
Les 8.              Gespreksvoering / verbinding in liefde / gevoelsvragen

Groepshealing            Erik de Jong

BLOK 3.    Basistheorie

Les 9.              Hechting / binding en koorden / (liefdes)relaties / genogram
Les 10.            Symbiose en autonomie
Les 11.            Angsten en eenzaamheid
Les 12.            Trauma en delenwerk (incl. linker / rechter hersenhelft, limbisch systeem, neocortex en hersenstam)
Les 13.            Trauma en delenwerk (bespreking genogram)
Les 14.            Opstellen van verlangen                   Gastdocent Bärbel Renaud
Les 15.            Rouw en verlies
Les 16.            Echtscheiding / systemisch werken

BLOK 4.    Verbinding met jeZelf

Les 17.            Testen m.b.v. de biotensor

Holistische Begeleiding Kind & Ouder door Hoofddocente: Miranda Binneveld
Les 18.            Chakra’s en het menselijk  energieveld
Les 19.            Holistische Begeleiding Kind & Ouder: Tools ervaren
Les 20.            Idem  
Les 21.            Chakra’s en veel meer tools in de praktijk                   

Les 22.            Verbinding in beeld met poppetjes
Les 23.            Verbinding in beeld met poppetjes

AFSLUITING 1ste jaar

Les 24.            Bespreking persoonlijke opdracht / portfolio op individuele basis /  1e jaar / HBO Kerncompetenties

 

2e  JAAR  VERBINDING MET DE ANDER

BLOK 5.    Kerntherapie  m.b.v. biotensor
                   Kerntherapie: Testformulier

Les 25.            Basisbehoeften, beperkende overtuigingen, emoties, gedrag, zelfbeeld   en eigenwaarde
Les 26.            Het kind is niet zijn gedrag. Ziekte signaal van de ziel.
Les 27.            Homeostase in het lichaam. Darmen, buikbrein en darmflora. Endocriene klieren en hormonen
Les 28.            Praktijk/oefendag
Les 29.            Voeding in het algemeen, water, zuurstof, (specifieke) voedingssupplementen, voedselintolerantie

                        Ontzuren, ontslakken en ontgiften. Drainage en detoxen. Reiniging uitscheidingsorganen

Blok 6.      Kerntherapie  m.b.v. biotensor
                   Kerntherapie: Innerlijk Kindwerk > reïncarnatie & regressie

Les 30.            Innerlijk Kindwerk: Reïncarnatie & regressie
Les 31.            Praktijk/oefendag
Les 32.            Praktijk/oefendag
Les 33.            Praktijk/oefendag 
Les 34.            Praktijk/oefendag
Les 35.            Praktijk/oefendag

BLOK 7.     Tools / interventies algemeen

Les 36.            Circle of Life
Les 37.            Circle of Life  
Les 38.            Contextueel werken              
Les 39.            Therapeutisch werken met poppetjes Algemeen
Les 40.            Therapeutisch werken met poppetjes in Relaties
Les 41.            Therapeutisch werken met poppetjes bij Rouw en Verlies

BLOK 8.    Holistische Begeleiding Kind & Ouder
door Hoofddocente Miranda Binneveld

Les 42.            Pad van Bevrijding
Les 43.            Kwaliteitenhuisje
Les 44.            Pad van Manifestatie
Les 45.            Nader in te vullen in flow

Les 46.            Kindermishandeling   

AFSLUITING 2e jaar
Les 47.            Eindexamen                              

terug naar pagina tweejarige opleiding holistisch gezins en kindertherapie